środa, 28 października 2015

Wycieczka

Znalezione obrazy dla zapytania wycieczka

W czwartek, 15 października uczniowie z klas II -VI uczestniczyli w wycieczce do Lublina i Świdnika.  Na lotnisku  czekały na nas kolejne atrakcje. Mieliśmy okazję spotkać się z  zaprzyjaźnionym  panem Nikodemem Buchowieckim - prezesem Klubu Seniorów Lotnictwa przy Aeroklubie Świdnickim, który opowiedział nam kilka ciekawych historii. Po pożegnaniu pana Nikodema zaczął oprowadzać nas pan przewodnik Krzysztof Komenda, z którym uczniowie zwiedzili lotnisko (terminal, odprawę), obserwowali lądowanie samolotów a przez moment każdy z nich stawał się pilotem lub stewardesą. A następnie przenieśliśmy się w miejsce związane z naszym Patronem - stare lotnisko, gdzie mieliśmy okazję podejrzeć pracę pana mechanika, który zajmował się remontem samolotów. Kolejnym punktem programu była wizyta w Skansenie, gdzie po dotarciu na miejsce zatrzymaliśmy się na moment, by podziwiać otaczający nas krajobraz. Po chwili, z przewodnikami na czele, ruszyliśmy zwiedzać najpiękniejsze muzeum na wolnym powietrzu. Przechadzając się wzdłuż drewnianych domów pokrytych strzechą, które zamieszkiwały tamtejsze rodziny, rozpoczęliśmy wycieczkę. Gdy weszliśmy do jednej z chat, zobaczyliśmy wyposażenie, którym posługiwali się mieszkańcy wioski. Mimo wietrznej i zimnej pogody z przyjemnością zwiedziliśmy skansen. Dzięki takiej aurze poczuliśmy, co to znaczy praca na roli, jak ważne jest ciepło domowego ogniska.
Po tak wyczerpujących i ekscytujących wydarzeniach uczniowie udali  się do McDonald's na frytki. Wyjazd był bardzo udany. Dzieci wróciły pełne nowych wrażeń. A opiekę nad uczniami sprawowały panie: Barbara Kleszcz - Kaliszewska, Agnieszka Sieńczak, Edyta Zdunek, Emilia Kępa, Kinga Włodarczyk i Justyna Preihs.